Fisken i lådan, var tog du vägen

Idag har vi varit på öppna förkolan. Det tar på krafterna och man behöver ladda batterierna efteråt med lite god mat. Idag blir det torsk. Så enkelt och så gott med pressad potatis till. Jag brukar slänga i lite av varje:
purjolök, tomater, persilja, några klickar smör, citron (i normala fall vanliga skivade citroner men idag blev det citron på flaska), zucchini, salt och peppar. Blir alltid gott och fräscht.


image59

Ser faktiskt precisi lika festligt ut när det är klart om man bäddat in det i foliepapper.


Följande bild är taget i vårat lilla kök. Det händer att man inte riktigt prioriterar att plocka undan saker på en gång utan låter det ligga tills inspirationen att sätta på sig diskhandskarna faller på (används pga atopisk hud). Idag var en sådan dag.
Så här kan det se ut och det kommer naturligtvis inte att inträffa i ett nytt kök. Hur många av er står tex och handiskar som vi?, tallrikar, muggar, flaskor - You name it! Nej, jag trivs bättre hääär, där jag kan sitta bakom dataskynket och bara, ja, bara blogga...


image61

Så då var det avslöjat. Hade tänkt ta en före och efter-bild och ni kan ju gissa hur arrangerad efterbilden skulle bli. Tända stearinljus, färska kryddor och örter i snygga exclusiva krukor. det blev för mycket, jag ids inte.

Imorgon ska jag göra ett ytterligare tillkännagivande. Om ni undrar varför mina kuddfodral aldrig presenteras i soffan, besök mig imorgon...


Kommentarer
Postat av: tina

Jippie....så ser det ut ofta hos oss...tills nån(läs jag) tar tag i röran, och vi har diskmaskin! Härligt att få se såna här bilder!!! Kram på dej !!!
Tina :)

2007-05-14 @ 18:54:10
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: MO

Haha, skulle vara kul att se soffan nu när jag skämt ut mig med mitt urk..harkling..golv. Tänka sig, jag handdiskar ju me....skitkul, obs.skämt. Går ganska bra om man tar tag i det med en gång och eftersom jag är allergisk mot stök så blir det oftast med en gång. Kul att se biler som är tagna ur vardagen, inte så ofta man tänder ljus på diskbänken och myser till..Kram Maria

2007-05-14 @ 19:23:39
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Anna

Det känns skönt att höra att fler har stökigt på diskbänken emellanåt. Ni kommer inte att tro era ögon när jag avslöjar soffan. Den är helt vedervärdig. Blir intressant att se om någon vågar vara ärlig i fråga om dess utseénde.

2007-05-14 @ 19:57:31
Postat av: Karin

Åh, så härligt stökigt. Jag förstår att den bilden också är arrangerad!

2007-05-15 @ 08:00:09
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Nikolaikathrine

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2008-09-12 @ 14:50:39
URL: http://nikolaikathrine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0