Fel låt vann

I kväll har vi haft besök från söder och H-sund. Tyckte att vi gjort ganska rikligt med mat på bordet, men se icket.
Inte ett riskorn blev över, inte heller lite grönfoder. Jag misstänker att det var deras första mål för dagen. Eller att det var oerhört smakfullt.
Kvällen fortsatte med att sitta pall framför dumburken och lyssna på alla bidrag till Eurovisionsongcontest. Underhållande.
Mina favoriter för kvällen blev Georgien och Ryssland. Kände framför allt på det ryska bidraget hur mina händer tog tag i varsin 7 kilosvikt och började pumpa bicepsarna till max. Mycket medryckande. Vinnaren var inte alls bra. Det lät som om hon plågades av något genom hela låten och ju mer plågsamt det blev ju mer grimaserade hon och inte blev hon bättre av handpåläggningen heller.

Till efterrätt åt vi fruktsallad och glass. En gammal klassiker.

image51
Skålen hör till Mateusserien.

Främmandet har åkt hem, eller rättare sagt, de små stackarna behövde skjuts hem för de inte hade någon bil. Tur vi har en Saab-turbo så det går fort. Nu är klockan som vanligt lite för mycket så Auf Wiedersehen.


Kommentarer
Postat av: Thea

Vad gott det ser ut!! Läcker skål.

Fy, vad jag blev less på hela festivalen igår, så många dåliga låtar och framträdande =(

2007-05-13 @ 15:46:55
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Anna

Skålen hör till Matteusserien, dom har så mycket fint. De flesta skålar/fat har jag fått i present.

2007-05-13 @ 21:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0