Värsta Schlagern...

Idag har jag pinnat på som sjutton på jobbet. Avdelningen skulle stängas inför sommaren och slå samman med en annan avdelning på huset. Man jobbar på ända tills man får stämpla ut för dagen. Gör man i sig alla dagar men just sommarstängningar innefattar så mycket mer av allt!


Då jag kom hem var min dotter på sånghumör. Jag bad henne sjunga nåt nytt för mig och fick mig en riktig schlager. Texten löd så här:

image173

Tant Gerd jobbar på kirurgen,                                  
Jesus gömmer sig.
Nu kommer jag till dig, nu kommer jag till dig...

Man skulle nästan kunna tro att Tant Gerd är något av en massmörderska, när till och med Jesus tar skydd!
Fantasin är det då inget fel på för jäntan.


Pappa och barnen har tillbringat hela dagen ute på 4H-gården. Maken glömde bort att ta många kort som jag skulle kunna lägga in på bloggen - men ett fick han med i alla fall.

image171

Man kan i alla fall skymta några får i hagen.

Kommentarer
Postat av: Thea

Haha..fin sång! De är för goa. Du skriver väl upp såna saker och spar, det gör jag, kul att ha när de blir äldre.
Ha det gott!

2007-06-11 @ 19:47:52
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Karin

Så rolig hon är, snacka om fantasi. Vi måste också fara på 4H och Gammlia i sommar.

2007-06-11 @ 20:38:47
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Anna

Kollar in på din fina sida! Kul att du jobbar nu och får lite avbyte från hemmaplan, alltid bra med delad f-ledighet. Jag är hemma hela sommaren, härligt! David har påbörjat köket nu, kul! Han har lagt in golvet där köksmöblerna ska vara, roligt att se hur det ser ut + satt in en del av köksmöblerna! Hälsa familjen! Hoppas vi ses i sommar!

2007-06-12 @ 14:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0