Surströmming

Igår var vi och åt surströmming hos våra vänner. Så gott det var och det bästa av allt var att sonen somnade medan vi satt och åt så det blev en lugn middag. på kvällen, när barnen somnat, såg vi en mycket spännande film.

Filmen hette "The Prestige" och var väldigt spännande och man var tvungen att vara koncentrerad mest hela tiden om man ville hänga med i handlingen. Rekomenderas varmt.


Oskars surströmming, visst är den god?
Jag brukar ha smör, potatis, rom, tomat, lök och gräddfil på mina mackor. Jag gör heller inte de klassiska "klämmorna" för det blir så mycket ljusugnsbröd då. Hemma hos mor har vi alltid dill till. Det blir lite extra lyxig smak!

image398


För er som undrar varför jag inte har fisk så beror det bara på att jag tycker det är obehagligt att rensa dem och att det smakar så gott med rom att det duger för mig. Ska jag ha fisk kan det bara bli då mamma rensar åt mig. Hon är fruktansvärt noggran - inte ett ben kan hittas efter att hon gått loss på firren.

Min man rensar knappt nåt alls, så jag blir lite stressad då dottern sitter med sin klämma och är glatt ovetande hur många ben och skinnbitar som finns däri.


Imorgon är det måndag och min semester är slut. Plikten kallar. Måste lägga mig i tid ikväll och försöka snurra tillbaka dygnet lite.

Vi ska träffa våra husgrannar och diskutera hur husen ska placeras + garagen. Hoppas vi får ett grannemedgivande. Håll tummarna igen...

Kommentarer
Postat av: tina

Spännande med surströmming...har aldrig smakat!!!Det skulle vara kul att prova!! Här hos oss är det kräftor som gäller,det ska vi mumsa på till helgen!! Tråkigt när semestern är slut...men jag tycker nog att när allt är igång som vanligt så är vardagen bäst!! Håller tummarna allt vad jag kan....och den där utmaningen har jag faktiskt glömt bort...Julia påminnde mej häromdagen
skäms på mej =) Ha det gott och Kram !

2007-07-30 @ 13:15:04
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: MO

Spännande med husplanerna. Surströmming kan jag inte bara tänka mig att äta.....äter inte fisk överhuvudtaget (tyvärr), kram

2007-07-30 @ 19:31:13
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Karin

Här verkar det ha tagits bloggpaus!

2007-07-31 @ 17:34:48
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Kul att va tillbaka på jobbet eller....????
Stackare....=(
Vilken snygg duk du har, visst e den från almedals???
Oj, nu blev jag sugen på surströmming!!!
Mmmmmmums.....
Ha det bäst!!!

2007-07-31 @ 20:48:32
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0