Adventstid kom...

...och snart kommer tomten. Det är en av fördelarna med att ha barn. Det är obligatoriskt att tomten dyker upp efter Kalle Anka. Jag är minst lika spänd och förväntansfull som vår fyraåring. Vi vuxna får inte lika många julklappar längre - måste styra upp det här. Jag vill både många och förhållandevis dyra julklappar. Att man nått den mogna åldern 33 ska inte spela någon roll, eller?

Nåväl, som mycket annat kanske det kan räknas som ett i-landsproblem!

Lite advent har smygit sig in i vårt hem. En adventsljusstake och man kommer direkt in i rätt stämmning. Den här ljushållaren har pappa gjort fär flera år sedan. Modellen är tagen från farmors ljushållare tror jag.

image617
(Lite omysigt foto, men jag fixar som vanligt inte blixten)


Jag har också tagit fram lite julris som ska pyntas i all enkelhet. Lilleman har mer än en gång plockat upp dessa kvistar.

image618

Jag brukar sätta i lite röda bomullsband som dekoration. Enkelt och fint. Resultatet får komma lite senare.

I morgonkväll ska vi öva sång, jag, min man och en kompis. Vi kommer att sjunga vid två tillfällen (8/12 och15/12) så nu är vi på barnvaktsjakt. Om någon från övre norrland är på väg ner så meddela oss gärna.

Kommentarer
Postat av: Erlingmaryam

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings

2010-04-13 @ 13:18:47
URL: http://erlingmaryam.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0