Röjjandet fortsätter

Igår fick jag röjjarfeber igen. Nu har jag gått loss på alla (min mans) CD-skivor som tar en massa plats i skåpen. Man får passa på att jobba undan i hemmet medan barnen är på dagis. Inskolningen är nog egentligen klar men för att det ska bli kontinuitet för ffa lillebror så får de vara där några timmar idag så de kommer in i rutinerna och lär känna de nya barnen så här i början av terminen.


Jag är inne på min 4:e banankartong nu. Man mår så bra av att slänga saker som stått alldeles för länge utan användning och det känns skönt att strukturera upp inför flytten. Nu tänker många, men visst är det lite överdrivet att börja redan nu! Det får du så gärna tycka.
Jag kommer att vara så bra förberedd till nästa sommar att jag får en massa tid över så jag kan fara och bada med barnen, leka i lekparker och samtidigt vårda min man då han kommer hem efter ett husbyggarpass - vem vill flyttpacka under de varmaste sommardagarna? Inte jag.

image446


Tvätten väntar på att bli torr bakom öronen också. Lillebror hade lite bajskalas i sängen så det blev till att tvätta. Förstår ni hur lyckligt lottade ni är ni som har egen tvättmaskin?
Min tvätt var klar 23.30 och då hinner den knappt hängtorka över natten. Nu står den i vardagsrummet så det kan fläkta lite från balkongdörren. Man börjar vara nalta less!

image447

Idag blir det en bra dag. Jag är tillfreds med livet, trivs på jobbet, har en finfin familj och ett hus på G. Många vänner har jag också som förgyller vardagen. Numera har jag ju mina nya vänner på datorn också - Bloggvännerna! Varför kom jag inte på detta tidigare.

Min senaste bloggvän, Sara, väntar också på att få flytta in i sitt drömhus. Nu är vi två drömmande och hamstrande kvinnor. Roligt med sällskap! Kolla in hennes blogg...


Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Det är ju BRA att vara förberedd!!!

2007-08-20 @ 11:41:21
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Malinbayard

KUL att du tittade in hos mig!
Jag utövar ingen sport själv mer än promenader, lite jogging och cyklande...
Men barnen har "lärt upp mig", sonen är fotbollsfrälst och det smittar till att hejja på iallafall. Min dotter går på ridskola så en dag i veckan står jag på läktaren där och tittar med lika stort intresse.

2007-08-20 @ 15:40:33
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: MO

Kul att du hakade på lampvisningen, fina de var som var i glas o många på rad, äsch du vet vilka jag menar.....Fattar verkligen att du längtar till egen tvättmaskin, det är frihet. Det är väl jättebra att förbereda flyttningen redan nu, packa du på, det är du nog tacksam för senare, kram

2007-08-20 @ 18:00:25
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Mia

Hallå där, jag förstår precis. Jag vill också gärna sätta igång med flyttförberedelser så fort jag har bestämt en flytt även om det är ett halvår i förväg och jag har aldrig upplevt besvär av det, det är
bara praktiskt att bli av med och rensa ut saker... Glöm inte att sälja på Blocket eller andra bra ställen istället för att slänga.
Mia

2007-08-20 @ 18:47:35
URL: http://mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag känner verkligen igen mig. Jag har börjat rensa redan nu fast det inte är på tal om flytt än på ett år, men så älskar jag att strukturera och rensa, så det har nog mycket med det att göra :)Kul att höra att du är Umeå bo, blir det att söka hus i samma trakter?

2007-08-25 @ 01:00:43
URL: http://tjohalia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0