Mitt lilla Apotek

Jag har länge irriterat mig på att alla tabletter och salvor ligger utspridda lite varstans på toan. Nu har det blivit ordning på det. Jag har köpt en låda som rymmer det mesta. Nu vet man var stjärttempen ligger och var Alvedonsupparna är. Den är lite för djup fär våran nuvarande hylla men den är fin ändå.


Hyllan är inte sne - det var lite bråttom för fotografen!

image427


Bilden får ett mycket märkligt ljus, kan bero på att väggarna på toan är aprikosfärgade eller något liknande i den tonskalan. Jag måste därför visa lådan från Bruka Design när den står i ett mer normalt sken.
( Länken går öppna men hemsidan verkar vara under bearbetning)

image428

Jag är mycket mycket glad över detta inköp


Måste bara nämna innan jag publicerar detta. Vi har fått tillökning i familjen. En liten efterlängtad välskapt gosse och "lillkusin"som vi har döpt honom till, anlände i förrgår på förlossningen här i Umeå. Ett till mirakel som har hela livet framför sig.

Maken och dottern skulle göra ett snabbt besök hos de nyblivna föräldrarna. Då dottern kom hem sken hela ansiktet. Hon sa:
- Mamma, vet du vad jag sett?
- Nej, vad kan det vara!
- En...igelkotte! Och så log hon med hela kroppen.
Jag trodde såklart att hon skulle berätta om bebisen!, men det fanns tydligen något som var mer spännande än så!

Som svägerska och oerhört rutinerad tvåbarnsmor, ja förmodligen den mest erfarna i hela världen, känner jag starkt att jag redan från dag ett, måste dela med mig av mina enorma kunskaper =)
Bara ett litet tips inför hemgången till barnets mor & far:

Ta glatt emot ALLA kloka råd - men välj BARA dem som passar er...
Grattis till Er båda!




Kommentarer
Postat av: Karin

Bra sagt av mor och dotter!

2007-08-16 @ 21:13:02
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: MO

Vad kul med en lillkusin att snusa på, varning för bebissug....jättefin medicinlåda, praktiskt. Ha en fin helg, kram

2007-08-17 @ 08:18:11
URL: http://medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0